maanantai 18. elokuuta 2014

Noustiin kellareista



 Kirja menee näinä päivinä painoon. Sen nimeksi tulee Noustiin kellareista. Se on kertomus, joka minun aina on pitänyt kertoa. Nuorena vain ei pystynyt, koska ”oli tilanne päällä”. En pysty katsomaan tekstiä enää, olen etsinyt sieltä lyöntivirheitä ja löytänyt. Kaksi kolme muutakin tyyppiä on niitä löytänyt. Joku kriitikko varmasti löytää vielä lisää.

Kustannusliike Robustos julkaisee teoksen. Jatkan Savukeitaalla runoilijana, kun julkaistavaa on tarpeeksi. Juuri nyt olen aika puhki, myös fyysisesti: minua on kesän aikana leikattu kaksi kertaa. Ensin pieni leikkaus Pulssissa ja sitten isompi TYKS:issä. Terve en ole vieläkään, vaivani tutkimukset jatkuvat syksyllä magneettikuvauksilla. Kukaan ei tiedä paljonko elinaikaa minulla on jäljellä. Olen elänyt hyvän elämän, en ole kuitenkaan menossa vielä vapaaehtoisesti hautaan. Haluan elää vähintään yhtä vanhaksi kuin Hemingway, joka 61-vuotiaana ampui aivonsa seinälle.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

"Kukaan ei tiedä paljonko elinaikaa minulla on jäljellä."

Tämä on aika yleispätevä lause ;-)

Yt,
Lassi

Tapani Kinnunen kirjoitti...

Lassi, olet aivan oikeassa. Siksi tuon kirjoitin.

Mies joka perii omaisuuden ja on terve kuin pukki voi jäädä rekan alle matkalla pankkiin.