keskiviikko 2. lokakuuta 2013

Väkivallan sietämätön keveys

Sain puhelinsoiton, muuan henkilö oli närkästynyt, koska olen mennyt kirjoittamaan hänestä ”fiktiivisiä valheita.” Kysyin, missä minä niitä olen kirjoittanut, kaveri antoi tarkat koordinaatit. Tsekkasin runot läpi, niissä ei käsitelty häntä millään tavalla.

Sitten tuli tekstiä, mistä saisi kyllä hyviä runoja.

Olen kuitenkin tällä hetkellä proosan kimpussa, kirjoitan Kertomusta: siihen pitäisi nyt vetää asiaa aikakaudesta, josta kertominen ei paljon kiinnostaisi. Ihan varmasti alkaa puhelimet päristä.

Miehen on kuitenkin tehtävä, mikä miehen on tehtävä.

Siihen aikakauteen liittyy henkilö, joka minulle soitti. Minun täytyy jotenkin käsitellä silkkihansikkain ei-tunnistettavasti hänen väkivaltaisuuttaan.

2 kommenttia:

Hanna-Riikka kirjoitti...

Muistinkin juuri, minkä vuoksi minulla on salainen puhelinnumero.

Tapani Kinnunen kirjoitti...

Sydänvarjon takia ;-)